Intensiv vår för Romantiska förbundet

Medan jag haft svårt att komma mig för att uppdatera bloggen, har det hänt en hel del saker med anknytning till Romantiska förbundet och Aurora.
Jag gästade Göteborgs stadsbibliotek den 15 april för att diskutera "Klass och kön i kulturtidskrifter" tillsammans med Cecilia Verdinelli från Ord & Bild. Mina tankar kring evenemanget finns publicerade på
bloggen Den Blinde Argus. Moderatorn Siri Reuterstrand ger sin bild i nyligen utkomna nummer 1/09 av Aurora.

Den 25 april gästade vi Textmässan på Nürnberghuset i Stockholm; ett väldigt trevligt arrangemang med många intressanta medverkande i tidskrifts- och förlagsvärlden. (Hur mycket vi sålde är en annan fråga.)

Under maj kom sedan det kraftigt försenade nya numret av Aurora ut. Temat var "Språkbytare" vilket fångar upp trådarna från bland annat Kallifatides-seminariet i början av april.

Vårfest med tillhörande årsmöte firades på Ekermanska malmgården vid Tanto i Stockholm. Ett lyckat byte av lokal, då det fanns utrymme att röra sig inne och ute i en idyllisk miljö. Inte lika många deltog i vårfesten som en del tidigare år, men en fin stämning byggdes upp i vacker 1700-talsmiljö med visor, poesi och öppen scen. En ny styrelse valdes också. Mer om detta senare!

Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback